Wytyczne dotyczące ochrony danych osobowych.
RODO (Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych) zaczniemy stosować od 25 maja 2018 r.
Pełna nazwa to: Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Jaki jest cel RODO?
RODO wprowadza i ujednolica zasady przetwarzania danych osobowych na terenie całej Unii Europejskiej. W szczególności, dba o bezpieczeństwo danych osobowych i chroni prawo do prywatności.
SEMPRE Sp. z o.o. – właściciel strony www.sempre.com.pl odpowiada za przetwarzanie danych w cyfrowej wersji strony www.sempre.com.pl, zwanej dalej ‘Produktem’ oraz zobowiązuje się do ich wykorzystania zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002r. nr 101 poz. 926 z późn. zm.) (dalej „Ustawa” ). Administratorem danych osobowych w rozumieniu Ustawy jest SEMPRE, który oświadcza, iż wszystkie dane osobowe użytkowników będą wykorzystywane zgodnie z Ustawą.
Czego można się spodziewać po polityce prywatności w zakresie ochrony danych osobowych
Dokument ten przedstawia metody oraz warunki przetwarzania danych osobowych użytkowników dokonujących zakupu Produktu oraz innych produktów i usług należących do SEMPRE Sp. z o.o. Administratorem danych osobowych jest SEMPRE Sp. z o.o., ul. Inowrocławska 1, 87-100 Toruń. Pod tym adresem użytkownicy mogą w każdej chwili uzyskać wyjaśnienia na temat polityki prywatności przyjętej przez SEMPRE w zakresie ochrony danych osobowych.
Gromadzenie i wykorzystywanie danych osobowych
SEMPRE zbiera dane osobowe swoich użytkowników tylko wtedy, gdy to SEMPRE udostępnia określoną usługę lub zakup produktu. Danymi osobowymi, których podania wymaga SEMPRE przy rejestracji są tylko te dane, na które zezwala cytowana wyżej ustawa. SEMPRE w żadnym wypadku nie będzie wymagać od użytkowników do dostarczania tak zwanych „wrażliwych” danych określonych w art. 27 cytowanej ustawy. Podanie danych osobowych przez użytkownika oraz zgoda na ich przetwarzanie jest dobrowolna, jednakże stanowi warunek niezbędny do korzystania z usług SEMPRE. Wyłącznie użytkownik wyraża zgodę na rejestrację. Użytkownik przy rejestracji udostępnia swoje dane osobowe poprzez wypełnienie pól wymaganych i pól opcjonalnych. Dane zawarte w polach wymaganych są niezbędne doświadczenia usług, natomiast dane osobowe w polach opcjonalnych są przydatne do poprawy jakości usług i komunikacji oraz umożliwiają SEMPRE w najlepszy sposób spełniać potrzeby użytkowników i informować ich o nowych usługach i produktach SEMPRE.
Metody i cele przetwarzania danych
SEMPRE zbiera dane osobowe dostarczone przez użytkowników w sposób określony powyżej, drogą elektroniczną, a ich przetwarzanie odbywa się w sposób elektroniczny lub manualny. SEMPRE wykorzystuje podane informacje dla następujących celów: tych nieodłącznie związanych z realizacją i świadczeniem usług, celem podjęcia skutecznych działań w przypadku reklamacji produktów lub usług przez użytkowników, w celu weryfikacji jakości świadczonych usług, celem prowadzenia statystyk rynkowych, w celach (za uprzednio wyrażoną przez użytkownika zgodą) komercyjnych i promocyjnych. Dane osobowe udostępnione oraz ujawnianie przez użytkowników, a następnie zebrane w sposób opisany powyżej, umożliwiają identyfikację użytkowników jedynie SEMPRE. Mogą zostać przekazane osobom trzecim, tylko i wyłącznie w przypadku gdy: SEMPRE uzyskał zgodę użytkownika na udostępnienie danych osobom trzecim, podmiotom działającym w imieniu bądź współpracującym z SEMPRE celem zapewnienia prawidłowej jakości świadczenia usług, celem zapewnienia odpowiedniego poziomu produktów lub usług (przy czym podmioty te uprawnione są do przetwarzania danych osobowych użytkowników tylko i wyłącznie w celu realizacji usług SEMPRE); za żądanie sądowego lub innego właściwego organu, lub w przypadku złamania przez użytkownika zasad korzystania z serwisu celem usunięcia konta użytkownika.
Jak zmienić lub usunąć informacje
Każdy użytkownik ma prawo w każdej chwili wglądu do swoich danych, możliwość ich samodzielnego poprawiania oraz usuwania bądź poprzez przesłanie odpowiedniej informacji na adres:
SEMPRE Sp. z o.o.
ul. Inowrocławska 1, 87-100 Toruń.
Wniosek ten może być również przesłany za pomocą poczty elektronicznej na adres:
biuro@sempre.com.pl
Pliki cookies
Informujemy, iż w celu dostosowania treści i usług serwisów internetowych (dalej jako „serwisy”) należących do SEMPRE Sp. z o.o. do indywidualnych zainteresowań oraz potrzeb użytkowników, używamy informacji zapisywanych przez serwery serwisów na urządzeniach końcowych użytkownika (komputer, tablet, smartphone etc.), które serwery mogą odczytać przy każdorazowym połączeniu się z tego urządzenia, czyli tzw. „cookies”, serwery te mogą także używać innych technologii o funkcjach podobnych lub tożsamych z „cookies”.
„Cookies” to dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które poprzez zapisanie w urządzeniu końcowym użytkownika umożliwiają poznanie jego zachowań, zainteresowań i potrzeb. „Cookies” dostarczają m.in. danych statystycznych o korzystaniu przez użytkowników z poszczególnych serwisów i ich funkcjonalności. „Cookies” nie identyfikują danych osobowych użytkownika oraz nie mają wpływu na funkcjonowanie urządzenia końcowego użytkownika lub jego oprogramowania. „Cookies” zazwyczaj zawierają nazwę domeny serwisów, z którego pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
„Cookies” mogą być zamieszczane w urządzeniu końcowym użytkownika serwisów a następnie wykorzystywane przez współpracujących ze Spółkami reklamodawcami, firmami badawczymi czy dostawcami aplikacji multimedialnych.
Pliki „cookies” wykorzystywane są w celu:
W ramach naszych serwisów możemy stosować następujące rodzaje plików „cookies”:
W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików „cookies” w urządzeniu końcowym użytkownika.
Każdy z użytkowników ma możliwość, w każdej chwili, wyłączyć w swoim oprogramowaniu opcję przyjmowania „cookies”. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików „cookies” dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
Wyłączenie „cookies” może spowodować utrudnienia czy wręcz uniemożliwić korzystanie z niektórych usług w ramach Serwisów jednakże nie spowoduje to braku możliwości czytania czy oglądania treści zamieszczanych w ramach serwisów, z wyjątkiem tych, do których dostęp wymaga logowania.
Wyrażenie zgody przez użytkownika na przyjmowanie „cookies” odbywa się poprzez zmianę ustawień przeglądarki umożliwiających przetwarzanie „cookies”. Brak zmian ustawień przeglądarki przez użytkownika oznacza zgodę na przyjmowanie „cookies”.